close
Blogtrottr
udn社會新聞
udn社會要聞:想知道每天的社會重大事件,UDN社會新聞提供最寫實、最詳細、最完整深入的報導與分析。 
More Tickets. Better Service. Lower Prices.

Buy or sell tickets for concerts, sports, or theater. You'll find a huge and affordable selection at Ticket Liquidator!
From our sponsors
高雄氣爆/罹難6警義消 入祀忠烈祠
Sep 3rd 2014, 19:56

高市氣爆殉職6名警義消,昨入祀高雄忠烈祠,罹難者家屬在軍方帶領下走進忠烈祠。
記者劉星君/攝影
殉職6名警義消入祀忠烈祠,由消防局主任秘書林基澤的小女兒林郁珍(前)代表。
記者劉星君/攝影
高雄氣爆罹難的6名警義消,消防局主任秘書林基澤、小隊長劉耀文、黃國棟、隊員王中、莊政潔與義消總隊黃尚強,昨入祀高雄忠烈祠,由高市副市長李永得擔任主祭官,罹難家屬由林基澤小女兒也是消防隊員林郁珍代表,場面莊嚴肅穆。

昨天上午8點先在壽山忠烈祠舉行秋祭國殤暨81氣爆事件殉職消防烈士入祀典禮,海軍陸戰隊樂儀隊奏樂,典禮莊嚴、肅穆,李永得在會後逐一慰問烈士遺族親屬,並致贈市長慰問金每位4000元,隨後在軍人忠靈燕巢園區、鳥松園區分別舉行秋祭大典,追思忠勇烈士對國家社會的貢獻。

高雄氣爆屆滿一個月,罹難者家屬最讓人不捨,莊政潔的母親,白髮人送黑髮人,莊母說,「企盼6個消防弟兄犧牲,可以改變全台灣人民的安康,生命財產的保障,他們的犧牲才值得」。

黃國棟的妻子說,替丈夫感到光榮,希望他在天上保佑大家平安。

義消分隊副分隊長陶廷舟,在高雄氣爆後重傷,昏迷30天,在8月30日凌晨不治,高市消防局指出,陶廷舟將在明年春祭大典入祀忠烈祠。

高市氣爆殉職6名警義消,昨入祀高雄忠烈祠,罹難者家屬在軍方帶領下走進忠烈祠。 / 記者劉星君/攝影殉職6名警義消入祀忠烈祠,由消防局主任秘書林基澤的小女兒林郁珍(前)代表。 / 記者劉星君/攝影

This entry passed through the Full-Text RSS service - if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    winstonje 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()